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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 방법 - 7가지 필수 단계#1]

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by 평판프린터 코닛프린팅 2021. 5. 21. 11:51

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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 방법 - 7가지 필수 단계#1]

How To Start A Clothing Store - 7 Essential Steps

 

By Marta Muizniece

[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]

 

옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.

Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.

 

전자상거래 플랫폼, 온라인 마케팅 도구 및 Printful과 같은 직송 배송 서비스는 최소한의 자원으로 의류 매장을 설립하는데 도움을 줄 수 있지만, 가게를 성공적으로 만들기 위한 헌신도 필요합니다. 또한 사업 모델을 결정해야 합니다. 모든 기업가들이 패션 산업에 진출하기 위해 같은 경로를 밟는 것은 아닙니다. 어떤 사람들은 직접 만든 옷을 팔고, 어떤 사람들은 옷을 도매로 구입하여 판매합니다.

Ecommerce platformsonline marketing tools, and drop shipping services like Printful can help you set up a clothing store with minimal resources, but you’ll also need the dedication to make your store a success. You’ll also need to decide on your business model. Not all entrepreneurs follow the same route to enter the fashion industry. Some sell clothing they make themselves, others buy clothing wholesale.

 

각각의 접근 방식에는 장단점이 있지만, 이 블로그에서는 주문형 프린트 배송 모델로 의류 브랜드를 시작하는 과정을 안내해 드리겠습니다. 이것은 재고 관리 없이 매장에서 제품을 판매하는 사업 모델입니다. 대신, 귀하의 제품은 주문형 프린트 대행 업체에서 귀하를 대신하여 고객에게 배송됩니다.

There are pros and cons to each approach, but in this blog I’ll walk you through the process of starting a clothing brand with the print-on-demand drop shipping model. It’s a business model where you sell products on your storefront without keeping inventory. Instead, your products are fulfilled and shipped by a print-on-demand company to customers on your behalf.

 

여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.

To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.

 

 

의류 매장을 시작하는 방법: / How to start a clothing store:

1. 틈새 찾기

진실에 대한 몇 마디

 

2. 옷가게 제품을 정세요.

적게 시작하세요.

원단에 주의하세요.

미리 생각하세요.

 

3. 제품에 맞는 디자인 만들기

처음부터 설계를 작성하세요.

미리 만든 이미지 및 글꼴을 사용하세요.

Printful Graphic Design 서비스도 참고하세요.

 

4. 브랜드화 작업

기억에 남는 스토어 이름을 선택하세요.

로고를 작성하세요.

흥미로운 정보 페이지를 만드세요.

 

5. 전자상거래 플랫폼 또는 시장을 선택하세요.

 

6. 옷 가게를 차리세요.

도메인 이름 정하고 구입하세요.

결제 공정을 선택하세요.

배송 및 반품 정책을 만드세요.

테스트 주문을 해 보세요.

 

7. 옷가게 홍보

소셜 미디어 계정을 만드세요.

제품 리뷰를 쉽게 남길 수 있도록 만드세요.

꾸준히 온라인 마케팅을 연구하세요.

최종적인 생각할 수 있는 것을 하세요.

 

1. Find your niche

A few words on authenticity 

2. Pick your clothing store products

Start small

Pay attention to the fabric 

Think ahead

3. Create designs for your products

Create a design from scratch

Use ready-made images and fonts

Use Printful’s Graphic Design services

4. Work on branding

Choose a memorable store name

Create a logo

Write a compelling About us page

5. Choose your ecommerce platform or marketplace

6. Set up your clothing store

Buy a domain name

Choose a payment processor

Write shipping and return policies

Make a test order

7. Promote your clothing store

Set up social media accounts

Make it easy to leave product reviews

Study online marketing

Final thoughts—take what you can

 

1. 틈새를 찾으세요 / 1. Find your niche

틈새 시장은 원예 마니아나 반지의 제왕 팬과 같은 고유한 요구, 정체성, 선호에 의해 정의되는 시장의 한 부문입니다. 소수의 사람들에게 집중하는 것은 직관에 어긋나는 것처럼 보일 수 있습니다. 결국, 그렇게 되면 매출이 적지 않을까요?

A niche is a segment of a market that’s defined by its own unique needs, identity, and preferences like gardening enthusiasts or Lord of the Rings fans. It may seem counterintuitive to focus on a small group of people. After all, won’t that result in fewer sales?

 

현실에서, 모든 사람들은 그들만의 전망, 취향, 그리고 관심을 가지고 있습니다. 모든이에게 사랑 받는 제품을 만드는 것은 거의 불가능합니다. "모든 사람을 기쁘게 하려고 하면, 결국 아무도 기쁘게 하지 못한다."라는 속담이 있습니다.

In reality, everyone has their own outlook, taste, and interests. It’s almost impossible to create a universally-loved product. As the saying goes, “when you try to please everyone, you end up pleasing no one.” 

 

그러니, 검토를 잘 하여 틈새를 골라야 합니다. 틈새를 알면 그 고객들에 대해서도 알게 될 것입니다. 고객들이 무엇을 좋아하는지 잘 알수록 고객들이 원하는 제품을 더 잘 만들 수 있습니다.

So, make sure to do your homework and pick a niche. If you know your niche, you’ll know your customers, too. The better you know your customers and what they like, the better your chances of creating products they want.

 

마찬가지로 중요한 것은 왜 이런 일을 하려는지 알아야 한다는 것입니다:

온라인 의류 사업을 시작하는 것이 항상 해보고 싶었던 일인가요?

당신의 재능을 시험하길 갈망했나요?

시중에서 찾아 보았는데 아직 못 찾은 제품이 있는 것 같습니까?

부업으로 약간의 돈을 더 벌기를 원하십니까?

Equally important, you have to know why you’re doing this:

Is starting an online clothing business something you’ve always wanted to try?

Are you aching to put your talent to the test?

Do you feel like there’s a product you’d like to see on the market but haven’t found yet?

Are you looking to make a little extra money on the side?

 

결론은, 당신이 하는 모든 일은, 당신의 제품에서부터 당신의 동기부여까지, 바로 당신이어야만 합니다. 만약 당신이 옷 가게를 시작한 이유를 설명할 수 없다면, 누가 그런 사업을 시작하겠습니까?

Bottom line is, everything you do, from your products to your motivation, has to be you. If you won’t be able to explain your reason for starting a clothing store, who will?

 

진실에 대한 몇 마디 / A few words on authenticity 

잠시 철학적 생각으로 "진품"이 무엇을 의미하는지 이야기해 봅시다. 영화감독 Jim Jarmusch  독창적인 것은 없다. 영감을 불러일으키거나 상상력을 자극하는 모든 곳에서 훔쳐라." 라고 말했습니다.

Let’s take a brief philosophical pause and talk about what “authentic” means. In the words of movie director Jim Jarmusch, “Nothing is original. Steal from anywhere that resonates with inspiration or fuels your imagination.”

 

그렇다고 해서 티셔츠에 Andy Warhol의 원작을 사용하라는 것은 아닙니다. 저작권법에 문제가 생길 수 있기 때문입니다. Jarmusch가 의미하려는 것은, 영감을 얻는 것에 대해 현명하게 행동하라는 것입니다. 결국, 새로운 모든 것은 오래된 모든 것에서 영감을 받습니다. 만약 여러분이 충분히 현명하게 모방한다면, 여러분은 원작보다 훨씬 더 나은 것을 얻게 될 것입니다.

That doesn’t mean you can go ahead and put a Warhol on a t-shirt because that could raise some trouble with copyright law. What Jarmusch means is, be smart about getting inspired. After all, everything new is inspired by everything old. If you imitate wisely enough, you can end up with something far better than the original.

 

2. 옷 가게 제품을 고르세요. / 2. Pick your clothing store products

두 가지 이유로 올바른 제품을 선택하는 것이 중요합니다.

첫째, 최종 디자인 품질은 제품과 제품의 특성에 따라 달라집니다.

둘째, 수익성이 높은 제품을 고르고자 합니다. 다음은 상점에 추가할 제품을 결정할 때 고려해야 할 사항입니다.

Choosing the right products is important for two reasons. 

Firstly, the quality of your final designs depends on the product and its characteristics.

Secondly, you want to pick products that will be profitable. Here’s what to consider when deciding what products to add to your store.

 

작게 시작하라. / Start small

의류 시장은 거의 무한해 보이고 모든 것을 팔려는 유혹이 있을 수 있습니다. 하지만 나는 작게 천천히 시작하라고 충고하고 싶다. 잘 팔리지 않는 제품을 너무 많이 추가하면 제품 설명 쓰기, 사진 정리 등과 같은 추가 작업이 발생할 수 있습니다.

The apparel market seems almost infinite and it might be tempting to sell everything. But I’d advise to start off small and slow. Adding too many products that don’t sell well in the end could result in extra work like writing product descriptions, organizing photoshoots, etc.

 

대신, 필수 제품을 먼저 생각하고 현재 제품이 판매되기 시작하면 더 많은 품목을 추가하세요. 이것은 액세서리 제조업체 Mrs Bow Tie가 한 일입니다. 처음에는, 그들은 나비 넥타이만 파는 것으로 유명했다. 단 한 개의 제품만으로 성공을 거두어 3년 만에 커프스 링크, 넥타이 및 멜빵을 제품 목록에 추가했습니다.

Instead, think of must-have products first and add more items when your current products start selling. This is what the accessory manufacturer Mrs Bow Tie did. In the beginning, they made a name for themselves selling bow ties only. Their success with just one product was so big that within three years they added cufflinks, neckties, and suspenders to their product list.

 

원단에 주의하라. / Pay attention to the fabric 

너희의 옷의 옷감에 최종 디자인이 어떻게 될 것인지를 결정할 것이다.

직물의 세가지 가장 일반적인 유형은 소매업에서 사용되는 목화, 폴리에스터, 직물 섞여 있다.각 회마다도록 내구성, 관리, 그리고 인쇄 적합성뿐만 아니라 옷감의 감촉과 마모를 알아내는 것이 중요합니다 다른 특성을 가지고 있습니다.

The fabric of your garments will determine what the final design will look like.

The three most common types of fabrics used in retail are cotton, polyester, and fabric blends. Each one has different properties, so it’s important to find out the durability, care, and printing suitability, as well as the feel and wear of the fabric. 

 

예를 들어direct-to-garment(시간)로 인쇄, 솜을 옷 가지고 있는 것이 좋겠어요.분까지 표시 인쇄 면에 막대기 더 다른 물질들에 비해보다 수성 잉크를 사용한다.또한 그 옷 두꺼운 면(예를 들어, 스웨트 셔츠 또는 후드 티) 만들었던 fabric—if의 두께에 주목하는지 확인하려면 직물과 더 많은 낡은 표정을 초래하는 잉크를 흡수할 수 있는지 확인하세요.

For example, with direct-to-garment (DTG) printing, the more cotton a garment has, the better. DTG printing uses water-based inks that stick to cotton better than compared to other materials. Make sure to also pay attention to the thickness of the fabric—if the garment is made from thick cotton (e.g., sweatshirts or hoodies), the fabric can absorb the ink and result in a more faded look.

 

미리 생각하라. / Think ahead

의류 게임은 끊임없이 변화하고 있다. 이커머스 매장 소유주로서 패션 트렌드의 변화에 접근할 수 있는 방법은 두 가지가 있다.

한편, 여러분은 티셔츠나 후드티처럼 항상 필요한 제품을 고를 수 있습니다. 하지만 이런 스테이플과의 경쟁도 엄청나게 치열하다는 것을 명심하세요. 티셔츠나 후드티를 파는 기업가들이 많으니, 어떻게 하면 인파에서 돋보일 수 있을지 고민해 볼 필요가 있을 것이다.

The clothing game is constantly shifting. There are two ways you can approach the changes in fashion trends as an ecommerce store owner.

On the one hand, you can pick products that will always be needed, like t-shirts or hoodies. But keep in mind that the competition with staples like these is also incredibly fierce. There are many entrepreneurs selling t-shirts or hoodies, so you’ll need to think how to stand out from the crowd.

 

한편, 끊임없이 변화하는 다양한 제품으로 매장을 만들어 스타일 변화에 대한 계획을 세울 수 있습니다. 새로운 트렌드가 나올 때마다 새로운 디자인을 쉽게 만들 수 있습니다.

On the other hand, you can plan for the changing styles by creating a store with a diverse range of products that constantly changes. Whenever a new trend comes along, you can easily create a new design.

 

이 경우 Printful과 같은 주문형 인쇄 발송 모델을 사용하면 좋습니다. 재고에 돈을 투자할 필요가 없기 때문에 원하는 만큼 제품을 추가할 수 있습니다. 제품이 안 팔리면 그냥 매장에서 치워주세요. 디자인에 대한 새로운 아이디어가 떠오르면 제품군에 신속하게 설계를 추가하고 그 성능을 확인할 수 있습니다.

In this case, using a print-on-demand drop shipping model like Printful would work out well. Since you won’t have to invest money in inventory, you’ll be able to add as many products as you like. If a product doesn’t sell, just remove it from the store. And when you get a new idea for a design, you can quickly add the design to your product line-up and see how it performs.

 

This article was originally published in July 2016; it has since been updated.

Marta Muizniece Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.

 

[#상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]

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