By Marta Muizniece on February 18th, 2021
[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]
옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.
Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.
여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.
To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.
https://blog.naver.com/nksp/222359865880 에서 계속되는 내용입니다.
2. 좋은 옷을 선택하세요. / Pick your clothing store products
올바른 제품을 선택하는 것은 두 가지로 중요합니다.
첫째, 최종 디자인 품질은 당신이 선택한 제품과 제품의 특성에 따라 달라집니다.
둘째, 수익성이 높은 제품을 고르고자 원한다면 다음은 당신이 상점에 추가할 제품을 결정할 때 고려해야 할 사항입니다.
Choosing the right products is important for two reasons.
Firstly, the quality of your final designs depends on the product and its characteristics.
Secondly, you want to pick products that will be profitable. Here’s what to consider when deciding what products to add to your store.
작게 시작하라. / Start small
의류 시장은 거의 무한해 보이고 모든 것을 팔려는 유혹이 있을 수 있습니다. 하지만 작게 천천히 시작하라고 충고하고 싶습니다. 잘 팔리지 않는 제품을 너무 많이 추가하면 제품 설명 쓰기, 사진 정리 등과 같은 추가 작업이 발생할 수 있습니다.
The apparel market seems almost infinite and it might be tempting to sell everything. But I’d advise to start off small and slow. Adding too many products that don’t sell well in the end could result in extra work like writing product descriptions, organizing photoshoots, etc.
대신, 필수 제품을 먼저 준비하고 현재의 제품이 판매되기 시작하면 더 많은 품목을 추가하세요. 다음은 액세서리 제조업체 Mrs Bow Tie가 한 일입니다. 처음에 그는 나비 넥타이만 파는 것으로 유명했습니다. 단 한 개의 제품만으로 성공을 거두고 3년 만에 커프스 링크, 넥타이 및 멜빵을 제품 목록에 추가했습니다.
Instead, think of must-have products first and add more items when your current products start selling. This is what the accessory manufacturer Mrs Bow Tie did. In the beginning, they made a name for themselves selling bow ties only. Their success with just one product was so big that within three years they added cufflinks, neckties, and suspenders to their product list.
원단 선택에 최선을 다하라. / Pay attention to the fabric
최종 디자인이 어떻게 보여질지에 따라 당신이 선택한 옷의 옷감에 결정되어야 할 것입니다. 소매업에서 사용되는 직물의 가장 일반적인 세가지 유형은 면, 폴리에스터, 그리로 혼방 직물입니다. 각 종류 마다 다른 특성을 가지고 있고 내구성, 관리 방법, 그리고 프린팅 적합성뿐만 아니라 옷감의 감촉과 마모가 다름을 알아내는 것이 중요합니다.
The fabric of your garments will determine what the final design will look like. The three most common types of fabrics used in retail are cotton, polyester, and fabric blends. Each one has different properties, so it’s important to find out the durability, care, and printing suitability, as well as the feel and wear of the fabric.
예를 들어 DTG의 경우 면 성분이 많을수록 프린팅에 더 적합합니다. DTG 프린팅은 수성잉크를 사용하기에 다른 종류의 직물에 비하여 더 잘 부착됩니다. 또한 두꺼운 실로 만든 스웨터나 후드 같은 두꺼운 원단도 주의하세요. 그런 원단은 잉크를 더 흡수하여 프린팅물이 더 흐리게 보일 수 있습니다.
For example, with direct-to-garment (DTG) printing, the more cotton a garment has, the better. DTG printing uses water-based inks that stick to cotton better than compared to other materials. Make sure to also pay attention to the thickness of the fabric—if the garment is made from thick cotton (e.g., sweatshirts or hoodies), the fabric can absorb the ink and result in a more faded look.
미리 생각하라. / Think ahead
의류 시장은 끊임없이 변화하고 있습니다. 이커머스 매장 소유주로서 패션 트렌드의 변화에 접근할 수 있는 두 가지 방법이 있습니다.
The clothing game is constantly shifting. There are two ways you can approach the changes in fashion trends as an ecommerce store owner.
그 하나는, 여러분은 필요할 때마다 티셔츠나 후드티처럼 항상 제품을 고를 수 있습니다. 하지만 이런 스테이플과의 경쟁도 엄청나게 치열하다는 것을 명심하세요. 티셔츠나 후드티를 파는 기업가들이 많으니, 어떻게 하면 인파에서 돋보일 수 있을지 고민해 볼 필요가 있을 것이다.
On the one hand, you can pick products that will always be needed, like t-shirts or hoodies. But keep in mind that the competition with staples like these is also incredibly fierce. There are many entrepreneurs selling t-shirts or hoodies, so you’ll need to think how to stand out from the crowd.
다른 하나는, 끊임없이 변화하는 다양한 제품으로 매장을 만들어 스타일 변화에 대한 계획을 세울 수 있습니다. 새로운 트렌드가 나올 때마다 새로운 디자인을 쉽게 만들 수 있습니다.
On the other hand, you can plan for the changing styles by creating a store with a diverse range of products that constantly changes. Whenever a new trend comes along, you can easily create a new design.
이 경우 Printful과 같은 주문형 인쇄 발송 모델을 사용하면 좋습니다. 재고에 돈을 투자할 필요가 없기 때문에 원하는 만큼 제품을 추가할 수 있습니다. 제품이 안 팔리면 그냥 매장에서 치워주세요. 디자인에 대한 새로운 아이디어가 떠오르면 제품군에 신속하게 설계를 추가하고 그 성능을 확인할 수 있습니다.
In this case, using a print-on-demand drop shipping model like Printful would work out well. Since you won’t have to invest money in inventory, you’ll be able to add as many products as you like. If a product doesn’t sell, just remove it from the store. And when you get a new idea for a design, you can quickly add the design to your product line-up and see how it performs.
3. 제품에 어울리는 디자인을 만드세요. / Create designs for your products
이제 창의적인 부분, 즉 멋진 디자인을 만들어 보겠습니다. 다양한 접근 방식이 있지만, 디자인을 만드는 세 가지 주요 방법에 대해 알아보겠습니다.
Let’s get to the creative part—creating cool designs. There are different approaches, but I’ll cover the three main ways to go about creating designs.
처음부터 끝까지 디자인을 만드세요. / Create a design from scratch
여러 온라인에서 모의 실행 생성기를 사용하여 디자인을 만들 수 있습니다. 예를 들어 Printful 사이트에서는 매우 다양한 용도로 사용할 수 있는 Seagate의 무료 Mockup Generator를 사용할 수 있습니다. Mockup Generator에는 Getty Image의 샘플 그래픽, 텍스트, 글꼴, 이모티콘, 일러스트레이션, 클립아트 및 8천만 개 이상의 당신이 사용할 수 있는 이미지가 있습니다.
You can experiment with different online mockup generators for making designs. For example, when you have a store with Printful you can use our free Mockup Generator, which is an incredibly versatile tool. The Mockup Generator has sample graphics, texts, fonts, emojis, illustrations, clipart, and 80+ million visuals from Getty Images that you can use to create your own designs.
또는 Mockup Generator를 사용하여 자신의 아트워크 파일을 테스트 할 수 있습니다. 사용할 수 있는 다른 디자인 도구도 있습니다. 포토샵이 가장 인기가 높지만, 비용이 상당히 들어갑니다. 다행히도, 칸바, 크리타, 포토페아 같은 예산 친화적인 디자인 도구들이 있습니다.
Or, you can use the Mockup Generator to spice up your own artwork files. There are other design tools out there you can use—Photoshop is the most popular, but it’s also quite an investment. Luckily, there are budget-friendly design tools like Canva, Krita, and Photopea.
제품에 올려진 당신의 멋진 디자인에 자신감을 갖고, 우리의 사내 전문들이 만든 지침을 늘 준수하세요. 당신은 Printful 지침과 프린트 파일을 카탈로그 각 제품 아래에 파일 지침 탭에서 찾을 수 있다.
To be confident that your design will look great on a product, always follow the guidelines created by our in-house experts. You can find the Printful guidelines and print file templates in the File guidelines tab under each product in the catalog.
미리 작성된 이미지와 글꼴을 사용하라. / Use ready-made images and fonts
당신은 Raw Pixel, Pexels, Unsplash와 같은 웹 사이트에서 스톡 이미지를 찾을 수 있으며 Fontspace, 1001 Fonts, Fontdesk 또는 FontSquarel과 같은 다양한 글꼴을 찾을 수 있습니다.
이러한 웹 사이트의 이용 약관을 항상 잘 읽고 추가 요구사항이 있는지 확인하십시오. 아마도, 기성 이미지와 글꼴은 종종 수정되어야만 상업적으로 사용할 수 있는 의복에 프린트 할 수 있습니다.
You can find stock images on websites such as Raw Pixel, Pexels, Unsplash, and a variety of fonts on sites like Fontspace, 1001 Fonts, Fontdesk, or Font Squirrel.
Always read the Terms and Conditions of these websites to see if there are any additional requirements. For instance, ready-made images and fonts often have to be modified before they can be printed on clothing for commercial use.
Printful의 그래픽 디자인 서비스를 사용하라. / Use Printful’s Graphic Design services
전문가의 검토가 필요한가요? 그렇다면 우리의 그래픽 디자인 서비스팀이 도울 수 있습니다. 유료이지만, 우리팀의 재능 있는 디자이너들이 당신을 위해 디자인 파일을 만들고, 더 아름답도록 디자인을 수정할 것입니다. 요청서를 제출하면 그들은 당신에게 24시간 안에 답변을 할 것입니다.
Looking for an expert touch? Then our Graphic Design Services team can assist you. For a fee, our team of talented designers will make beautiful designs for you, adjust design files, and more. Submit a request and they’ll get back to you in 24 hours.
This article was originally published in July 2016; it has since been updated.
Marta Muizniece : Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.
[#상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]
#전사프린트 #나염 # 티셔츠프린티 #옷프린팅 # 날염 #스크리인쇄 #평판프린터 #옷프린트 #그림티셔츠 #캐릭터티셔츠 #커스텀티셔츠 #티셔츠프린트 #프린팅티셔츠 #프린트티셔츠 #봉제 #봉제공장 #단체티셔츠 #디지털프린팅 #나염인쇄 #날염인쇄 #평판프린트 #옷프린트(#옷프린팅), #그림티셔츠(#캐릭터티셔츠#커스텀티셔츠#그래픽티셔츠), #티셔츠프린터(#티셔츠프린트#티셔츠프린팅), #프린팅티셔츠(#프린트티셔츠), #단체티셔츠(#연애인티셔츠), #디지털프린터(#디지털프린팅#디지털프린트), #코닛프린팅(#코닛프린터#kornit#코닛프린트), #나염인쇄(#날염인쇄#스크린인쇄#스크린나염), #평판프린터(#평판프린트#평판프린팅), #DTG프린터(#DTG프린팅#DTP프린팅#DTP프린터#DTF프린터)