By Marta Muizniece on February 18th, 2021
[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]
옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.
Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.
여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.
To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.
[# https://blog.naver.com/nksp/222371268151 에서 이어지는 내용입니다.#]
3. 제품에 어울리는 디자인을 만드세요. / Create designs for your products
이제 창의적인 부분, 즉 멋진 디자인을 만들어 보겠습니다. 다양한 접근 방식이 있지만, 디자인을 만드는 세 가지 주요 방법에 대해 알아보겠습니다.
Let’s get to the creative part—creating cool designs. There are different approaches, but I’ll cover the three main ways to go about creating designs.
완전 초보처럼 디자인을 만드세요. / Create a design from scratch
여러 온라인에서 모의 실행 생성기를 사용하여 디자인을 만들 수 있습니다. 예를 들어 Printful 사이트에서는 매우 다양한 용도로 사용할 수 있는 Seagate의 무료 Mockup Generator를 사용할 수 있습니다. Mockup Generator에는 Getty Image의 샘플 그래픽, 텍스트, 글꼴, 이모티콘, 일러스트레이션, 클립아트 및 8천만 개 이상의 당신이 사용할 수 있는 이미지가 있습니다.
You can experiment with different online mockup generators for making designs. For example, when you have a store with Printful you can use our free Mockup Generator, which is an incredibly versatile tool. The Mockup Generator has sample graphics, texts, fonts, emojis, illustrations, clipart, and 80+ million visuals from Getty Images that you can use to create your own designs.
또는 Mockup Generator를 사용하여 자신의 아트워크 파일을 테스트 할 수 있습니다. 사용할 수 있는 다른 디자인 도구도 있습니다. 포토샵이 가장 인기가 높지만, 비용이 상당히 들어갑니다. 다행히도, 칸바, 크리타, 포토페아 같은 예산 친화적인 디자인 도구들이 있습니다.
Or, you can use the Mockup Generator to spice up your own artwork files. There are other design tools out there you can use—Photoshop is the most popular, but it’s also quite an investment. Luckily, there are budget-friendly design tools like Canva, Krita, and Photopea.
제품에 올려진 당신의 멋진 디자인에 자신감을 갖고, 우리의 사내 전문들이 만든 지침을 늘 준수하세요. 당신은 Printful 지침과 프린트 파일을 카탈로그 각 제품 아래에 파일 지침 탭에서 찾을 수 있다.
To be confident that your design will look great on a product, always follow the guidelines created by our in-house experts. You can find the Printful guidelines and print file templates in the File guidelines tab under each product in the catalog.
미리 작성된 이미지와 글꼴을 사용하세요. / Use ready-made images and fonts
당신은 Raw Pixel, Pexels, Unsplash와 같은 웹 사이트에서 스톡 이미지를 찾을 수 있으며 Fontspace, 1001 Fonts, Fontdesk 또는 FontSquarel과 같은 다양한 글꼴을 찾을 수 있습니다.
이러한 웹 사이트의 이용 약관을 항상 잘 읽고 추가 요구사항이 있는지 확인하십시오. 아마도, 기성 이미지와 글꼴은 종종 수정되어야만 상업적으로 사용할 수 있는 의복에 프린트 할 수 있습니다.
You can find stock images on websites such as Raw Pixel, Pexels, Unsplash, and a variety of fonts on sites like Fontspace, 1001 Fonts, Fontdesk, or Font Squirrel.
Always read the Terms and Conditions of these websites to see if there are any additional requirements. For instance, ready-made images and fonts often have to be modified before they can be printed on clothing for commercial use.
Printful의 그래픽 디자인 서비스를 사용하세요. / Use Printful’s Graphic Design services
전문가의 검토가 필요한가요? 그렇다면 우리의 그래픽 디자인 서비스팀이 도울 수 있습니다. 유료이지만, 우리팀의 재능 있는 디자이너들이 당신을 위해 디자인 파일을 만들고, 더 아름답도록 디자인을 수정할 것입니다. 요청서를 제출하면 그들은 당신에게 24시간 안에 답변을 할 것입니다.
Looking for an expert touch? Then our Graphic Design Services team can assist you. For a fee, our team of talented designers will make beautiful designs for you, adjust design files, and more. Submit a request and they’ll get back to you in 24 hours.
4. 브랜딩 작업의 시작 / Work on branding
목표 고객을 결정하고 아름다운 디자인을 만들었다면. 다음 단계는 브랜딩입니다. 브랜딩은 고객에게 제시하는 당신 상점의 이미지입니다. 그것은 고객들이 당신의 사업 이름을 들었을 때 떠오르는 인상입니다. 이 블로그의 범위에 대해서는 귀사의 비즈니스를 브랜딩하는 4가지 주요 단계를 다루겠습니다. 자세한 내용은 성공적인 브랜드 스토리 만들기에 대한 블로그 게시물(brand story)을 참조하십시오.
You’ve decided on your target audience, you’ve created beautiful designs—the next step is branding. Branding is the image of your store you present to your customers. It’s the impression that pops into their minds when they hear the name of your business. For the scope of this blog, I’ll cover the four main steps of branding your business. To find out more, read our blog post on creating a successful brand story.
기억에 남는 스토어 이름을 선택하세요. / Choose a memorable store name
당신의 상점 이름은 잠재 고객이 당신 또는 제품을 보기 전에 가장 먼저 보고 연락을 취할 수 있는 중요한 것입니다.
Your store name is the very first thing your potential customers get to see and interact with, even before they see you or your products.
첫째로, 당신의 사업자명을 짧고, 단순하며, 발음하기 쉬운 것으로 만드세요. 이름을 더 쉽게 알 수 있도록 "a" 또는 "the"와 같은 단어를 생략하는 것을 추천합니다. NameMash, Wordoid, Dot-o-mator 또는 Nameelix와 같은 사업자명 생성 사이트를 사용해 볼 수 있습니다. (아래에서 링크하세요!)
Firstly, keep your business name short, simple, and easy to pronounce. I’d recommend leaving out words like “a” or “the” to make your name catchier. You can try business name generator tools like NameMash, Wordoid, Dot-o-mator, or Namelix for inspiration.
둘째로, 고객들이 당신의 상점과 연관시킬 이름을 생각해 내세요. 과도하게 사용되었거나 일반적인 회사명은 사용하지 않도록 합니다. 예를 들어, "Marta's 빈티지 의류 상점" 등은 너무 광범위 할 것입니다. 물론 제가 그런 가게를 직접 확인해 보긴 하겠지만요! 대신, 고객들이 “옛날처럼 복고풍” 혹은 “달아빠진 지퍼”와 같은 복고풍의 옷과 연관 지어 생각하는 이름을 고르세요. 이렇게 하면, 쇼핑객들이 상점명을 기억하기가 더 쉬울 거예요.
Secondly, come up with a name that customers will associate with your store. Try to avoid overused or generic business names. For example, “Marta’s Vintage Clothing Store” would be too broad—even though I’d definitely check out a store like that myself! Instead, pick a name that customers would associate with retro clothes, like Beyond Retro or Rusty Zipper. This way, it’ll be easier for your shoppers to remember your store.
셋째로, 당신의 가게 이름이 잘 사용 될 지 알아보기 위해 온라인 조사를 철저히 하세요. Google은 좋은 방법의 시작입니다. 검색 결과의 2페이지 이상을 살펴보는 것을 잊지 마십시오.
Thirdly, do a thorough online research to see if your store name is available. Google is a good start—and don’t forget to look beyond page 2 of search results.
로고를 디자인 하세요. / Create a logo
로고를 디자인할 때는 3가지 이하의 간단한 색상을 사용하고 로고의 텍스트 부분을 선명하고 읽기 쉽게 만드십시오. 다양한 색상 또는 그라데이션 색상이 있는 로고는 다른 상황에서 동일하게 보이지 않습니다. 당신의 로고는 스티커나 제품 포장에 몇 가지 말로만 나타날 수 있습니다. 그렇기 때문에 다양한 애플리케이션에서 동일하게 보일 수 있는 디자인을 고수해야 합니다.
당신이 직접 처음부터 끝까지 디자인을 만들 수도 있고, Printful의 로고 메이커( Logo Maker)를 사용하여 기억할 만한 로고를 만들 수도 있습니다.
When designing a logo, use simple colors—no more than three and make the text part of your logo clear and readable. Logos with lots of different colors or gradient colors won’t look the same in different situations. Your logo might appear on stickers or product packaging, just to name a few. That’s why you should stick with a design that will look the same across a variety of applications.
You can create the design entirely from scratch, or you can use Printful’s Logo Maker to create a memorable logo.
“About us” 페이지를 흥미롭게 작성하세요. / Write a compelling About us page
저녁 파티에서 누군가를 처음 만난다고 상상해 보세요. 그들이 자기 소개를 하고 그들이 생계를 위해 무엇을 하는지 설명한 후에, 그들은 계속해서 그들이 일하는 산업에 대해 이야기합니다. 그리고 왜 그들이 그런 일을 하는지 설명하는 사람과, 왜 그들이 그들의 일을 즐기는지 설명하는 사람으로 나누어 상상해 보세요.
Imagine meeting someone for the first time at a dinner party. After they introduce themselves and explain what they do for a living, they keep going on about the industry they work in. Then imagine someone who also explains why they do what they do and why they enjoy their work.
만약 두 번째 사람이 더 흥미롭게 보였다면, 거기에는 이유가 있습니다. 사람들은 자신이 하는 일에 열정적인 사람들에게 끌립니다. “About us” 페이지는 스토리, 비전, 미션, 그리고 당신이 만드는 것을 판매하여 고객과 연결할 수 있는 기회입니다. 결국, 사람들은 그들의 감정에 따라 구매 결정을 내립니다. 따라서 그러한 긍정적인 감정을 만들어낼 기회를 이용하십시오.
If the second person sounds more interesting, there’s a reason why. People are drawn to those who are passionate about what they do. An About us page is an opportunity to connect with customers by selling your story, your vision, your mission, and what makes you, you. After all, people make purchase decisions based on emotions—so use the opportunity to create those positive emotions.
설득력 있는 “About us” 페이지를 만드는 몇 가지가 있습니다. 당신이 포함해야 하는 예는 다음과 같습니다.
어떻게 그리고 왜 당신이 상점을 시작했는지.
어떻게 당신이 제품을 생산하는지.
무엇이 당신의 핵심 가치와 신념인지.
왜 당신의 고객들은 당신을 선택해야 하는지.
그 상점을 책임지는 사람은 누구인지.
There are different ways to create a persuasive About us page. For instance, you can include:
How and why you started your store
How you make your products
What are your core values and beliefs
Why customers should choose you
Who is the person behind the store
보다 자세한 내용은 “어바웃 어스 페이지” 작성에 대한 링크된 블로그 기사(About us page)를 참조하십시오.
To find out more, read our blog article on writing a persuasive About us page.
Marta Muizniece : Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.
[#상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]
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