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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 7가지 필수 단계#4]

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by 평판프린터 코닛프린팅 2021. 6. 15. 13:30

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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 7가지 필수 단계#4]

How To Start A Clothing Store—7 Essential Steps

 

By Marta Muizniece on February 18th, 2021

[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]

 

 

옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.

Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.

 

전자상거래 플랫폼, 온라인 마케팅 도구 및 Printful과 같은 직송 배송 서비스는 최소한의 자원으로 의류 매장을 설립하는데 도움을 줄 수 있지만, 가게를 성공적으로 만들기 위한 헌신도 필요합니다. 또한 사업 모델을 결정해야 합니다. 모든 기업가들이 패션 산업에 진출하기 위해 같은 경로를 밟는 것은 아닙니다. 어떤 사람들은 직접 만든 옷을 팔고, 어떤 사람들은 옷을 도매로 구입하여 판매합니다.

Ecommerce platformsonline marketing tools, and drop shipping services like Printful can help you set up a clothing store with minimal resources, but you’ll also need the dedication to make your store a success. You’ll also need to decide on your business model. Not all entrepreneurs follow the same route to enter the fashion industry. Some sell clothing they make themselves, others buy clothing wholesale.

 

각각의 접근 방식에는 장단점이 있지만, 이 블로그에서는 주문형 프린트 배송 모델로 의류 브랜드를 시작하는 과정을 안내해 드리겠습니다. 이것은 재고 관리 없이 매장에서 제품을 판매하는 사업 모델입니다. 대신, 귀하의 제품은 주문형 프린트 대행 업체에서 귀하를 대신하여 고객에게 배송됩니다.

There are pros and cons to each approach, but in this blog I’ll walk you through the process of starting a clothing brand with the print-on-demand drop shipping model. It’s a business model where you sell products on your storefront without keeping inventory. Instead, your products are fulfilled and shipped by a print-on-demand company to customers on your behalf.

 

여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.

To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.

 

 

 

의류 매장을 시작하는 방법: / How to start a clothing store:

1. 틈새 찾기

2. 옷가게 제품을 정세요.

3. 제품에 맞는 디자인 만들기

[# https://blog.naver.com/nksp/222388133674 에서 이어지는 내용입니다.#]

 

4. 브랜딩 작업을 시작 합니다. / Work on branding

목표 고객을 결정하고 아름다운 디자인을 만들었다면. 다음 단계는 브랜딩입니다. 브랜딩은 고객에게 제시하는 당신 상점의 이미지입니다. 그것은 고객들이 당신의 사업 이름을 들었을 때 떠오르는 인상입니다. 이 블로그의 범위에 대해서는 귀사의 비즈니스를 브랜딩하는 4가지 주요 단계를 다루겠습니다. 자세한 내용은 성공적인 브랜드 스토리 만들기에 대한 블로그 게시물(brand story)을 참조하십시오.

You’ve decided on your target audience, you’ve created beautiful designs—the next step is branding. Branding is the image of your store you present to your customers. It’s the impression that pops into their minds when they hear the name of your business. For the scope of this blog, I’ll cover the four main steps of branding your business. To find out more, read our blog post on creating a successful brand story

 

기억에 남는 스토어 이름을 선택하십시오. / Choose a memorable store name

당신의 상점 이름은 잠재 고객이 당신 또는 제품을 보기 전에 가장 먼저 보고 연락을 취할 수 있는 중요한 것입니다.

Your store name is the very first thing your potential customers get to see and interact with, even before they see you or your products. 

 

첫째로, 당신의 사업자명을 짧고, 단순하며, 발음하기 쉬운 것으로 만드세요. 이름을 더 쉽게 알 수 있도록 "a" 또는 "the"와 같은 단어를 생략하는 것을 추천합니다. NameMash, Wordoid, Dot-o-mator 또는 Nameelix와 같은 사업자명 생성 사이트를 사용해 볼 수 있습니다. (아래에서 링크하세요!)

Firstly, keep your business name short, simple, and easy to pronounce. I’d recommend leaving out words like “a” or “the” to make your name catchier. You can try business name generator tools like NameMashWordoidDot-o-mator, or Namelix for inspiration.

 

둘째로, 고객들이 당신의 상점과 연관시킬 이름을 생각해 내세요. 과도하게 사용되었거나 일반적인 회사명은 사용하지 않도록 합니다. 예를 들어, "Marta's 빈티지 의류 상점" 등은 너무 광범위 할 것입니다. 물론 제가 그런 가게를 직접 확인해 보긴 하겠지만요! 대신, 고객들이 옛날처럼 복고풍혹은 달아빠진 지퍼와 같은 복고풍의 옷과 연관 지어 생각하는 이름을 고르세요. 이렇게 하면, 쇼핑객들이 상점명을 기억하기가 더 쉬울 거예요.

Secondly, come up with a name that customers will associate with your store. Try to avoid overused or generic business names. For example, “Marta’s Vintage Clothing Store” would be too broad—even though I’d definitely check out a store like that myself! Instead, pick a name that customers would associate with retro clothes, like Beyond Retro or Rusty Zipper. This way, it’ll be easier for your shoppers to remember your store.

 

셌째로, 당신의 가게 이름이 잘 사용 될 지 알아보기 위해 온라인 조사를 철저히 하세요. Google이 그 좋은 방법의 시작입니다. 검색 결과의 2페이지 이상을 살펴보는 것을 잊지 마십시오.

Thirdly, do a thorough online research to see if your store name is available. Google is a good start—and don’t forget to look beyond page 2 of search results.

 

로고를 디자인 합니다 / Create a logo

로고를 디자인할 때는 3가지 이하의 간단한 색상을 사용하고 로고의 텍스트 부분을 선명하고 읽기 쉽게 만드십시오. 다양한 색상 또는 그라데이션 색상이 있는 로고는 다른 상황에서 동일하게 보이지 않습니다.  당신의 로고는 스티커나 제품 포장에 몇 가지 말로만 나타날 수 있습니다. 그렇기 때문에 다양한 애플리케이션에서 동일하게 보일 수 있는 디자인을 고수해야 합니다.

당신이 직접 처음부터 끝까지 디자인을 만들 수도 있고, Printful의 로고 메이커( Logo Maker)를 사용하여 기억할 만한 로고를 만들 수도 있습니다.

When designing a logo, use simple colors—no more than three and make the text part of your logo clear and readable. Logos with lots of different colors or gradient colors won’t look the same in different situations.  Your logo might appear on stickers or product packaging, just to name a few. That’s why you should stick with a design that will look the same across a variety of applications.

You can create the design entirely from scratch, or you can use Printful’s Logo Maker to create a memorable logo.

 

“About us” 페이지를 진지하게 작성하십시오. / Write a compelling About us page

저녁 파티에서 누군가를 처음 만난다고 상상해 보세요. 그들이 자기 소개를 하고 그들이 생계를 위해 무엇을 하는지 설명한 후에, 그들은 계속해서 그들이 일하는 산업에 대해 이야기합니다. 그리고 왜 그들이 그런 일을 하는지 설명하는 사람과, 왜 그들이 그들의 일을 즐기는지 설명하는 사람으로 나누어 상상해 보세요.

Imagine meeting someone for the first time at a dinner party. After they introduce themselves and explain what they do for a living, they keep going on about the industry they work in. Then imagine someone who also explains why they do what they do and why they enjoy their work. 

 

만약 두 번째 사람이 더 흥미롭게 보였다면, 거기에는 이유가 있습니다. 사람들은 자신이 하는 일에 열정적인 사람들에게 끌립니다. “About us” 페이지는 스토리, 비전, 미션, 그리고 당신이 만드는 것을 판매하여 고객과 연결할 수 있는 기회입니다. 결국, 사람들은 그들의 감정에 따라 구매 결정을 내립니다. 따라서 그러한 긍정적인 감정을 만들어낼 기회를 이용하십시오.

If the second person sounds more interesting, there’s a reason why. People are drawn to those who are passionate about what they do. An About us page is an opportunity to connect with customers by selling your story, your vision, your mission, and what makes you, you. After all, people make purchase decisions based on emotions—so use the opportunity to create those positive emotions.

 

설득력 있는 “About us” 페이지를 만드는 몇 가지가 있습니다. 당신이 포함해야 하는 예는 다음과 같습니다.

어떻게 그리고 왜 당신이 상점을 시작했는지.

어떻게 당신이 제품을 생산하는지.

무엇이 당신의 핵심 가치와 신념인지.

왜 당신의 고객들은 당신을 선택해야 하는지.

그 상점을 책임지는 사람은 누구인지.

There are different ways to create a persuasive About us page. For instance, you can include:

How and why you started your store

How you make your products

What are your core values and beliefs

Why customers should choose you

Who is the person behind the store

 

보다 자세한 내용은 어바웃 어스 페이지작성에 대한 링크된 블로그 기사(About us page)를 참조하십시오.

To find out more, read our blog article on writing a persuasive About us page.

 

5. 개인 또는 공동 상거래 플랫폼에서 선택하십시오. /  Choose your ecommerce platform or marketplace

제품을 판매할 방법을 선택하는 것은 판매자의 여행 기초 중 하나입니다. 이제 개인 전자상거래 플랫폼과 공동 상거래 웹사이트라는 두 가지 옵션을 살펴보겠습니다.

개인 전자상거래 플랫폼은 점주가 자신의 제품만 판매하는 단일 판매 사이트입니다. 이에 반하여 마켓플레이스는 여러 공급업체의 제품이 하나로 잘 구성된 웹 사이트입니다. 다양한 공급업체의 제품을 선택할 수 있는 Etsy 또는 Amazon이 그 예입니다.

Choosing where to sell your products is one of the foundation stones in your seller journey. Let’s take a look at two options—ecommerce platforms and marketplaces.

An ecommerce platform is a single-seller website where the store owner sells only their products. A marketplace is a website where products from multiple vendors are compiled into one well-organized catalog. Think Etsy or Amazon where you can pick products from a variety of different vendors.

 

상점을 만드는 도구를 선택할 때 다음 요소를 고려하십시오.

Consider these factors when choosing the tool for building your store:

 

가격. 어떤 플랫폼들은 월 계약 요금을 부과하고, 어떤 플랫폼들은 건당 요금을 부과합니다. 가격을 비교할 때 숨겨진 비용에도 유의하십시오. 예를 들어, 결제 처리 수수료는 월 계약 수수료에 포함되지 않는 경우가 많으므로 각 플랫폼에서 사용하는 결제 제공업체를 비교해 보십시오.

Price. Some platforms charge a standard monthly fee, others charge per transaction. When comparing pricing, pay attention to the hidden costs as well. For instance, payment processing charges often aren’t a part of the monthly fee, so compare the payment providers each platform uses.

 

사용자 인터페이스. 당신이 선택한 플랫폼은 당신과 당신의 고객들에게 사용하기 쉬워야 한다. 만약 당신이 웹 사이트에서 뭔가를 찾다가 어려움을 느낀다면, 당신의  고객들 또한 그럴것입니다. 쉽게 제품 정보를 찾고, 검토하고, 나갈 수 있는 웹 사이트를 찾아 보세요.

User Interface. The platform you choose should be easy to use for you and your customers. If you feel confused while trying to find something on the website, so will your customers. Look for a website that makes it easy to find product information, checkout, and navigate.

 

통합 및 플러그인. 배송 설정, 세금 처리, 마케팅 활동 정리 등에 도움이 되는 앱을 찾아보십시오.

Integrations and Plugins. Look for apps that help with setting up shipping, dealing with taxes, organizing marketing activities, and so on.

 

모바일 최적화. 스마트폰 사용자의 약 79%가 지난 6개월 동안 휴대폰에서 최소 한 번 이상 구매를 했답니다. 모바일 친화적인 웹 사이트는 쇼핑 경험을 더욱 빠르고 쉽게 할 수 있으며, 고객들은 사용하는 기기에 관계없이 제품을 구입할 수 있습니다.

Mobile Optimization. Around 79% of smartphone users have made at least one purchase on their phone in the last 6 months. A mobile-friendly website makes the shopping experience faster and easier—and your customers will be able to buy your products no matter the device they use.

 

Marta Muizniece 

Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.

 

[#상기 내용은 그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]

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