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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 7가지 필수 단계#5]

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by 평판프린터 코닛프린팅 2021. 6. 24. 17:00

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[#프린팅티셔츠 의류 매장을 시작하는 7가지 필수 단계#5]

How To Start A Clothing Store—7 Essential Steps

 

By Marta Muizniece on February 18th, 2021

[#그림티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]

 

 

옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.

Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.

 

전자상거래 플랫폼, 온라인 마케팅 도구 및 Printful과 같은 직송 배송 서비스는 최소한의 자원으로 의류 매장을 설립하는데 도움을 줄 수 있지만, 가게를 성공적으로 만들기 위한 헌신도 필요합니다. 또한 사업 모델을 결정해야 합니다. 모든 기업가들이 패션 산업에 진출하기 위해 같은 경로를 밟는 것은 아닙니다. 어떤 사람들은 직접 만든 옷을 팔고, 어떤 사람들은 옷을 도매로 구입하여 판매합니다.

Ecommerce platformsonline marketing tools, and drop shipping services like Printful can help you set up a clothing store with minimal resources, but you’ll also need the dedication to make your store a success. You’ll also need to decide on your business model. Not all entrepreneurs follow the same route to enter the fashion industry. Some sell clothing they make themselves, others buy clothing wholesale.

 

각각의 접근 방식에는 장단점이 있지만, 이 블로그에서는 주문형 프린트 배송 모델로 의류 브랜드를 시작하는 과정을 안내해 드리겠습니다. 이것은 재고 관리 없이 매장에서 제품을 판매하는 사업 모델입니다. 대신, 귀하의 제품은 주문형 프린트 대행 업체에서 귀하를 대신하여 고객에게 배송됩니다.

There are pros and cons to each approach, but in this blog I’ll walk you through the process of starting a clothing brand with the print-on-demand drop shipping model. It’s a business model where you sell products on your storefront without keeping inventory. Instead, your products are fulfilled and shipped by a print-on-demand company to customers on your behalf.

 

여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.

To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.

 

의류 매장을 시작하는 방법: / How to start a clothing store:

1. 틈새 찾기

2. 옷가게 제품을 정세요.

3. 제품에 맞는 디자인 만들기

4. 브랜드화 작업

[# https://blog.naver.com/nksp/222398978194 에서 이어지는 내용입니다.]

 

 

 

5. 개인 또는 공동 상거래 플랫폼에서 선택하십시오. /  Choose your ecommerce platform or marketplace

제품을 판매할 방법을 선택하는 것은 판매자의 여행 기초 중 하나입니다. 이제 개인 전자상거래 플랫폼과 공동 상거래 웹사이트라는 두 가지 옵션을 살펴보겠습니다.

개인 전자상거래 플랫폼은 점주가 자신의 제품만 판매하는 단일 판매 사이트입니다. 이에 반하여 마켓플레이스는 여러 공급업체의 제품이 하나로 잘 구성된 웹 사이트입니다. 다양한 공급업체의 제품을 선택할 수 있는 Etsy 또는 Amazon이 그 예입니다.

Choosing where to sell your products is one of the foundation stones in your seller journey. Let’s take a look at two options—ecommerce platforms and marketplaces.

An ecommerce platform is a single-seller website where the store owner sells only their products. A marketplace is a website where products from multiple vendors are compiled into one well-organized catalog. Think Etsy or Amazon where you can pick products from a variety of different vendors.

 

상점을 만드는 도구를 선택할 때 다음 요소를 고려하십시오.

Consider these factors when choosing the tool for building your store:

 

가격. 어떤 플랫폼들은 월 계약 요금을 부과하고, 어떤 플랫폼들은 건당 요금을 부과합니다. 가격을 비교할 때 숨겨진 비용에도 유의하십시오. 예를 들어, 결제 처리 수수료는 월 계약 수수료에 포함되지 않는 경우가 많으므로 각 플랫폼에서 사용하는 결제 제공업체를 비교해 보십시오.

Price. Some platforms charge a standard monthly fee, others charge per transaction. When comparing pricing, pay attention to the hidden costs as well. For instance, payment processing charges often aren’t a part of the monthly fee, so compare the payment providers each platform uses.

 

사용자 인터페이스. 당신이 선택한 플랫폼은 당신과 당신의 고객들에게 사용하기 쉬워야 한다. 만약 당신이 웹 사이트에서 뭔가를 찾다가 어려움을 느낀다면, 당신의  고객들 또한 그럴것입니다. 쉽게 제품 정보를 찾고, 검토하고, 나갈 수 있는 웹 사이트를 찾아 보세요.

User Interface. The platform you choose should be easy to use for you and your customers. If you feel confused while trying to find something on the website, so will your customers. Look for a website that makes it easy to find product information, checkout, and navigate.

 

통합 및 플러그인. 배송 설정, 세금 처리, 마케팅 활동 정리 등에 도움이 되는 앱을 찾아보십시오.

Integrations and Plugins. Look for apps that help with setting up shipping, dealing with taxes, organizing marketing activities, and so on.

 

모바일 최적화. 스마트폰 사용자의 약 79%가 지난 6개월 동안 휴대폰에서 최소 한 번 이상 구매를 했답니다. 모바일 친화적인 웹 사이트는 쇼핑 경험을 더욱 빠르고 쉽게 할 수 있으며, 고객들은 사용하는 기기에 관계없이 제품을 구입할 수 있습니다.

Mobile Optimization. Around 79% of smartphone users have made at least one purchase on their phone in the last 6 months. A mobile-friendly website makes the shopping experience faster and easier—and your customers will be able to buy your products no matter the device they use.

 

6. 옷가게를 차리세요. / Set up your clothing store

이제 제품을 선택하고 판매처를 결정했으므로 기술적인 부분을 처리해야 합니다. 다음은 당신이 집중해야 할 사항들 있니다.

Now that you’ve picked your products and decided where you’ll sell them, you need to take care of the technical side. Here’s what you should focus on.

 

도메인 명을 정하고 등록 하세요. / Buy a domain name

도메인 이름은 온라인에서 사용자를 찾을 수 있는 디지털 주소와 같습니다. 도메인 명을 갖는 것은 당신의 상점을 더 전문적으로 보이게 할 것이고 고객들은 당신을 더 신뢰할 것입니다.

A domain name is like a digital address where people can find you online. Having a domain name will give your store a more professional look and customers will trust you more.  

 

기본적으로 상점명과 동일한 도메인 명을 선택하십시오. 잠재적인 쇼핑객들이 당신의 사업을 당신의 웹사이트에 연결하고 온라인에서 쉽게 찾을 수 있습니다.

As a rule of thumb, pick a domain name that’s the same as your store name. You want potential shoppers to connect your business to your website and easily find you online.

 

상점명과 마찬가지로 도메인 명은 짧을수록 좋습니다. 하지만 만약 당신이 놀랍지만 매우 긴 상점명을 이미 생각해봤다면 어떨까요? 당신의 가게 이름이 " The Great Garden Gnome Gang "이라면, "the"와 같은 불필요한 단어를 모두 삭제하여 다음과 같은 도메인 www.gardengang.com을 만드십시오.

Similarly with store names, the shorter your domain name, the better. But what if you have already thought of an amazing but also very long store name? Say your store name is The Great Garden Gnome Gang. In that case, remove all the unnecessary words like ‘’the’’, so you’ll end up with a domain like this: www.gardengang.com.

 

도메인 명을 결정했으면 Google DomainsNamecheapGoDaddy, or Hover 등으로 이동하여 등록합니다. (한국에선 후이즈, 가비아, 카페24 )

Once you’ve decided on your domain name, head to Google DomainsNamecheapGoDaddy, or Hover to get it registered.

 

결제 방법을 선택하십시오. / Choose a payment processor

결제 공정 또는 게이트웨이는 고객, 고객 은행, 소비자 카드 및 고객 은행 간의 결제를 처리하는 소프트웨어입니다. 이러한 하드웨어는 소비자들이 소매점에서 카드를 긁어내는 하드웨어와 동일한 온라인 제품이라고 생각해 보십시오.

A payment processor or gateway is a software that handles the payment between the customer, customer’s bank, the consumer’s card and their bank. Think of them as the online equivalent of the hardware that consumers swipe their cards through at brick-and-mortar stores.

 

상점을 만들 때 고객으로부터 돈을 받으려면 결제 공정이 필요합니다. 대중화된 결제 게이트웨이의 몇 가지 예로는 BrainTree, PayU, Stripe, PayPal 또는 Skrill이 있습니다. 모두 장단점이 있지만, 일반적으로 결제 프로세서를 선택할 때 주의해야 할 두 가지 측면이 있습니다.

When you create your store, you need a payment processor to accept payments from your customers. Some examples of recognized payment gateways are BrainTreePayUStripePayPal, or Skrill. All of them have pros and cons, but in general, there are two aspects to pay attention to when choosing a payment processor.

 

첫째, 정보 보호와 보안을 우선시하는 결제 공정 프로그램을 찾아야합니다. 신뢰할 수 있는 결제 프로세서는 신용 카드 부정 행위를 방지하고 의심스러운 거래를 식별하고 중지 시키는 데 도움이 되는 자동화된 도구를 제공합니다.

Firstly, look for a payment processor that prioritizes information protection and security. Reliable payment processors will have automated tools that help combat credit card fraud, as well as identify and stop suspicious transactions.

 

둘째, 국가에 따라 다른 신용카드, 직불카드 및 현금을 사용할 수 있는 결제 승인 프로그램을 선택해야 합니다. 보다 다양한 사람들이 당신에게 더 많은 돈을 지불할 수 있다면 더 좋겠지요.

Secondly, choose a payment processor that accepts different credit cards, debit cards, and currencies, based on different countries. The more ways people are able to pay you, the better.

 

배송 및 반품 정책을 작성하십시오. / Write shipping and return policies

배송 및 반품 정책은 쇼핑 고객들에게 안정감을 줍니다. 왜냐하면 그들이 만약 반품을 하더라도 상점 주인이 이미 그것을 잘 처리했다고 보기 때문입니다. 잘 설계된 배송 및 반품 정책은 장기적으로 귀사의 전반적인 평판을 향상시키고 판매량을 증가시킬 것입니다.

Shipping and return policies create a sense of security in shoppers because they see that if something goes wrong, the store owner has already covered it.  Well-designed shipping and return policies will improve your overall reputation and increase sales in the long-term.

 

쇼핑 고객들은 배송비, 배송 시간, 배송 방법을 알고 싶어할 것입니다. 모든 내용을 다뤘는지 확인하려면 다음 질문에 대한 답변을 고객에게 제공하십시오.

Shoppers will want to know shipping costs, delivery times, and shipping methods. To make sure you’ve covered everything, give your customers answers to the following questions:

 

미국에 본사를 둔 경우, 대륙 48개 주에서만 배송합니까? 아니면 알래스카와 하와이까지 배송합니까? 군부대 및 외국 공사에도 배송합니까?

배송하지 않는 나라가 있나요? 해외배송이 불가능한 품목이 있나요?

당신의 표준 배송 방법은 무엇입니까? 더 빠른 옵션을 제공합니까?

무료 배송을 제공한다면, 예외와 조건이 있나요?

모든 발송에 대한 추적 정보를 제공합니까?

If you’re US-based, do you ship only to the continental 48 states or also to Alaska and Hawaii? What about military and diplomatic addresses?

Are there any countries you don’t ship to? Are there items that can’t be shipped internationally?

What is your standard shipping method? Do you offer faster options?

If you offer free shipping, are there exclusions and conditions?

Do you provide tracking information for all shipments?

 

반품 정책은 판매하는 제품의 종류에 따라 다르겠지만, 다음 중 어느 쪽으로든 고려해야 할 몇 가지 기본 사항이 있습니다.

반환할 수 있는 품목은 무엇입니까?

교환할 수 있는 품목은 무엇입니까?

반품 불가, 교환 불가의 최종 판매 제품은 무엇입니까?

반품 또는 교환이 가능한 시기는 구매일로부터 30, 60일 또는 90일 내 인가요?

약간의 마모, 원래의 포장, 전혀 착용하지 않은 상태 등 어떤 상태에서 반품할 수 있습니까?

마일리지, 환불, 동일한 가치의 상품 교환 등으로 반품 진행 가능한가요?

Your return policy will depend on the kind of products you sell, but here are some basics you should think about either way :

What items can be returned

What items can be exchanged

What products are final sale—non-returnable, non-exchangeable

When things can be returned or exchanged—30, 60, or 90 days past purchase date

In what condition can items be returned—lightly worn, original packaging, not worn at all, etc.

What products can be returned for store credit, refund, a product of equal value, etc.

 

배송 정책에 포함할 내용에 대한 영감을 위해, 반품 및 배송 정책을 작성하는 방법에 대한 우리의 블로그 기사를 살펴보십시오.

For inspiration on what to include in your shipping policy, have a look at our blog article on how to write return and shipping policies

 

자체 테스트 주문을 해보십시오. / Make a test order

성공적인 의류 매장 출시를 준비하려면, 웹 사이트가 활성화되기 전에 자체 테스트 주문을 실행하십시오. 자체 테스트 주문을 진행하면 고객과 마찬가지로 체크아웃 공정을 진행할 수 있으므로, 무엇이 작동하는지 작동하지 않는지 알 수 있습니다. 개인 요청 프린팅 사업 모델을 사용할 때는 더욱 중요합니다. 고객에게 제품을 보내기 전에 제품 품질을 직접 테스트해야 합니다.

To prepare for a successful clothing store launch, run a test order before your website goes live. A test order allows you to go through the checkout process as your customer would, so you know what’s working and what’s not. It’s particularly important when using the print-on-demand business model—you need to test the product quality yourself before you send it to a customer.

 

자체 테스트 주문으로 문제점을 미리 해결할 수 있으며, 고객이 주문 과정에서 문제가 발생하여 고객이 다시 구매하지 못하게 되는 것을 방지할 수 있습니다. 다양한 주소, 다양한 제품 및 배송 옵션 모두를 테스트하여 모든 것이 제대로 작동하는지 확인해야 합니다.

By doing a test order, you can fix hiccups ahead of time and prevent your customers from encountering any issues with the ordering process that would discourage customers from buying from you again. You can even test different addresses, different products, and shipping options to be extra sure that everything works the way it should.

 

This article was originally published in July 2016; it has since been updated.

 

Marta Muizniece : Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.

 

[#상기 내용은 프린팅티셔츠 DTG 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]

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