By Marta Muizniece on February 18th, 2021
[#프린팅티셔츠 DTG 평판프린터 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]
옷가게를 어떻게 시작하는지 궁금하신가요? 운이 좋으시네요. 전자상거래의 인기가 높아지면서 사용하기 쉬운 도구들이 온라인 의류 사업을 그 어느 때보다도 쉽게 시작할 수 있게 되었으니까요.
Curious to find out how to start a clothing store? Well, you’re in luck, because thanks to the rising popularity of ecommerce, easy-to-use tools make starting an online clothing business simpler than ever.
전자상거래 플랫폼, 온라인 마케팅 도구 및 Printful과 같은 직송 배송 서비스는 최소한의 자원으로 의류 매장을 설립하는데 도움을 줄 수 있지만, 가게를 성공적으로 만들기 위한 헌신도 필요합니다. 또한 사업 모델을 결정해야 합니다. 모든 기업가들이 패션 산업에 진출하기 위해 같은 경로를 밟는 것은 아닙니다. 어떤 사람들은 직접 만든 옷을 팔고, 어떤 사람들은 옷을 도매로 구입하여 판매합니다.
Ecommerce platforms, online marketing tools, and drop shipping services like Printful can help you set up a clothing store with minimal resources, but you’ll also need the dedication to make your store a success. You’ll also need to decide on your business model. Not all entrepreneurs follow the same route to enter the fashion industry. Some sell clothing they make themselves, others buy clothing wholesale.
각각의 접근 방식에는 장단점이 있지만, 이 블로그에서는 주문형 프린트 배송 모델로 의류 브랜드를 시작하는 과정을 안내해 드리겠습니다. 이것은 재고 관리 없이 매장에서 제품을 판매하는 사업 모델입니다. 대신, 귀하의 제품은 주문형 프린트 대행 업체에서 귀하를 대신하여 고객에게 배송됩니다.
There are pros and cons to each approach, but in this blog I’ll walk you through the process of starting a clothing brand with the print-on-demand drop shipping model. It’s a business model where you sell products on your storefront without keeping inventory. Instead, your products are fulfilled and shipped by a print-on-demand company to customers on your behalf.
여러분의 열정을 번창하는 사업으로 전환시키기 위해, 이 과정을 차근차근 정리해 보겠습니다.
To help you turn your passion into a booming business, I’ve broken down this process step by step.
의류 매장을 시작하는 방법: / How to start a clothing store:
1. 틈새 찾기
2. 옷가게 제품을 정세요.
3. 제품에 맞는 디자인 만들기
4. 브랜드화 작업
5. 전자상거래 플랫폼 또는 시장을 선택하세요.
[# https://blog.naver.com/nksp/222406478401 에서 이어지는 내용입니다.]
6. 옷가게를 차리세요. / Set up your clothing store
이제 제품을 선택하고 판매처를 결정했으므로 기술적인 부분을 처리해야 합니다. 다음은 당신이 집중해야 할 사항들 있니다.
Now that you’ve picked your products and decided where you’ll sell them, you need to take care of the technical side. Here’s what you should focus on.
도메인 명을 정하고 등록 하세요. / Buy a domain name
도메인 이름은 온라인에서 사용자를 찾을 수 있는 디지털 주소와 같습니다. 도메인 명을 갖는 것은 당신의 상점을 더 전문적으로 보이게 할 것이고 고객들은 당신을 더 신뢰할 것입니다.
A domain name is like a digital address where people can find you online. Having a domain name will give your store a more professional look and customers will trust you more.
기본적으로 상점명과 동일한 도메인 명을 선택하십시오. 잠재적인 쇼핑객들이 당신의 사업을 당신의 웹사이트에 연결하고 온라인에서 쉽게 찾을 수 있습니다.
As a rule of thumb, pick a domain name that’s the same as your store name. You want potential shoppers to connect your business to your website and easily find you online.
상점명과 마찬가지로 도메인 명은 짧을수록 좋습니다. 하지만 만약 당신이 놀랍지만 매우 긴 상점명을 이미 생각해봤다면 어떨까요? 당신의 가게 이름이 " The Great Garden Gnome Gang "이라면, "the"와 같은 불필요한 단어를 모두 삭제하여 다음과 같은 도메인 www.gardengang.com을 만드십시오.
Similarly with store names, the shorter your domain name, the better. But what if you have already thought of an amazing but also very long store name? Say your store name is The Great Garden Gnome Gang. In that case, remove all the unnecessary words like ‘’the’’, so you’ll end up with a domain like this: www.gardengang.com.
도메인 명을 결정했으면 Google Domains, Namecheap, GoDaddy, or Hover 등으로 이동하여 등록합니다. (한국에선 후이즈, 가비아, 카페24 등)
Once you’ve decided on your domain name, head to Google Domains, Namecheap, GoDaddy, or Hover to get it registered.
결제 방법을 선택하십시오. / Choose a payment processor
결제 공정 또는 게이트웨이는 고객, 고객 은행, 소비자 카드 및 고객 은행 간의 결제를 처리하는 소프트웨어입니다. 이러한 하드웨어는 소비자들이 소매점에서 카드를 긁어내는 하드웨어와 동일한 온라인 제품이라고 생각해 보십시오.
A payment processor or gateway is a software that handles the payment between the customer, customer’s bank, the consumer’s card and their bank. Think of them as the online equivalent of the hardware that consumers swipe their cards through at brick-and-mortar stores.
상점을 만들 때 고객으로부터 돈을 받으려면 결제 공정이 필요합니다. 대중화된 결제 게이트웨이의 몇 가지 예로는 BrainTree, PayU, Stripe, PayPal 또는 Skrill이 있습니다. 모두 장단점이 있지만, 일반적으로 결제 프로세서를 선택할 때 주의해야 할 두 가지 측면이 있습니다.
When you create your store, you need a payment processor to accept payments from your customers. Some examples of recognized payment gateways are BrainTree, PayU, Stripe, PayPal, or Skrill. All of them have pros and cons, but in general, there are two aspects to pay attention to when choosing a payment processor.
첫째, 정보 보호와 보안을 우선시하는 결제 공정 프로그램을 찾아야합니다. 신뢰할 수 있는 결제 프로세서는 신용 카드 부정 행위를 방지하고 의심스러운 거래를 식별하고 중지 시키는 데 도움이 되는 자동화된 도구를 제공합니다.
Firstly, look for a payment processor that prioritizes information protection and security. Reliable payment processors will have automated tools that help combat credit card fraud, as well as identify and stop suspicious transactions.
둘째, 국가에 따라 다른 신용카드, 직불카드 및 현금을 사용할 수 있는 결제 승인 프로그램을 선택해야 합니다. 보다 다양한 사람들이 당신에게 더 많은 돈을 지불할 수 있다면 더 좋겠지요.
Secondly, choose a payment processor that accepts different credit cards, debit cards, and currencies, based on different countries. The more ways people are able to pay you, the better.
배송 및 반품 정책을 작성하십시오. / Write shipping and return policies
배송 및 반품 정책은 쇼핑 고객들에게 안정감을 줍니다. 왜냐하면 그들이 만약 반품을 하더라도 상점 주인이 이미 그것을 잘 처리했다고 보기 때문입니다. 잘 설계된 배송 및 반품 정책은 장기적으로 귀사의 전반적인 평판을 향상시키고 판매량을 증가시킬 것입니다.
Shipping and return policies create a sense of security in shoppers because they see that if something goes wrong, the store owner has already covered it. Well-designed shipping and return policies will improve your overall reputation and increase sales in the long-term.
쇼핑 고객들은 배송비, 배송 시간, 배송 방법을 알고 싶어할 것입니다. 모든 내용을 다뤘는지 확인하려면 다음 질문에 대한 답변을 고객에게 제공하십시오.
Shoppers will want to know shipping costs, delivery times, and shipping methods. To make sure you’ve covered everything, give your customers answers to the following questions:
미국에 본사를 둔 경우, 대륙 48개 주에서만 배송합니까? 아니면 알래스카와 하와이까지 배송합니까? 군부대 및 외국 공사에도 배송합니까?
배송하지 않는 나라가 있나요? 해외배송이 불가능한 품목이 있나요?
당신의 표준 배송 방법은 무엇입니까? 더 빠른 옵션을 제공합니까?
무료 배송을 제공한다면, 예외와 조건이 있나요?
모든 발송에 대한 추적 정보를 제공합니까?
If you’re US-based, do you ship only to the continental 48 states or also to Alaska and Hawaii? What about military and diplomatic addresses?
Are there any countries you don’t ship to? Are there items that can’t be shipped internationally?
What is your standard shipping method? Do you offer faster options?
If you offer free shipping, are there exclusions and conditions?
Do you provide tracking information for all shipments?
반품 정책은 판매하는 제품의 종류에 따라 다르겠지만, 다음 중 어느 쪽으로든 고려해야 할 몇 가지 기본 사항이 있습니다.
반환할 수 있는 품목은 무엇입니까?
교환할 수 있는 품목은 무엇입니까?
반품 불가, 교환 불가의 최종 판매 제품은 무엇입니까?
반품 또는 교환이 가능한 시기는 구매일로부터 30일, 60일 또는 90일 내 인가요?
약간의 마모, 원래의 포장, 전혀 착용하지 않은 상태 등 어떤 상태에서 반품할 수 있습니까?
마일리지, 환불, 동일한 가치의 상품 교환 등으로 반품 진행 가능한가요?
Your return policy will depend on the kind of products you sell, but here are some basics you should think about either way :
What items can be returned
What items can be exchanged
What products are final sale—non-returnable, non-exchangeable
When things can be returned or exchanged—30, 60, or 90 days past purchase date
In what condition can items be returned—lightly worn, original packaging, not worn at all, etc.
What products can be returned for store credit, refund, a product of equal value, etc.
배송 정책에 포함할 내용에 대한 영감을 위해, 반품 및 배송 정책을 작성하는 방법에 대한 우리의 블로그 기사를 살펴보십시오.
For inspiration on what to include in your shipping policy, have a look at our blog article on how to write return and shipping policies.
자체 테스트 주문을 해보십시오. / Make a test order
성공적인 의류 매장 출시를 준비하려면, 웹 사이트가 활성화되기 전에 자체 테스트 주문을 실행하십시오. 자체 테스트 주문을 진행하면 고객과 마찬가지로 체크아웃 공정을 진행할 수 있으므로, 무엇이 작동하는지 작동하지 않는지 알 수 있습니다. 개인 요청 프린팅 사업 모델을 사용할 때는 더욱 중요합니다. 고객에게 제품을 보내기 전에 제품 품질을 직접 테스트해야 합니다.
To prepare for a successful clothing store launch, run a test order before your website goes live. A test order allows you to go through the checkout process as your customer would, so you know what’s working and what’s not. It’s particularly important when using the print-on-demand business model—you need to test the product quality yourself before you send it to a customer.
자체 테스트 주문으로 문제점을 미리 해결할 수 있으며, 고객이 주문 과정에서 문제가 발생하여 고객이 다시 구매하지 못하게 되는 것을 방지할 수 있습니다. 다양한 주소, 다양한 제품 및 배송 옵션 모두를 테스트하여 모든 것이 제대로 작동하는지 확인해야 합니다.
By doing a test order, you can fix hiccups ahead of time and prevent your customers from encountering any issues with the ordering process that would discourage customers from buying from you again. You can even test different addresses, different products, and shipping options to be extra sure that everything works the way it should.
7. 당신의 의류 매장을 홍보하세요. / Promote your clothing store
마케팅 마법을 부려야 할 때 입니다. 첫 판매 성사 이후에도 지속적인 거래 활동을 진행하려면 다음과 같은 사항에 집중해야 합니다.
It’s time for some marketing magic. To get that first sale and keep them coming in, here’s what you need to focus on.
소셜 미디어 계정을 설정하세요. / Set up social media accounts
강력한 소셜 미디어 활동은 매장 방문을 증가시키고 매출이 증가하게 합니다. 각각의 플랫폼마다 미묘한 차이와 강점이 있습니다. 그러나 주요 플랫폼에 적용되는 몇 가지 모범 사례가 있으니 다음 항목을 전반적으로 고려해야 합니다.
A strong social media presence will drive traffic to your store and increase sales. Each platform has its nuances and strengths. However, there are some best practices that apply to the main platforms and should be taken into account across the board.
일관성. 소셜 미디어 플랫폼에 가입한 후에는 게시물과 분위기를 일관되게 유지하십시오. 방문 고객이 당신의 목소리와 일정에 익숙해질 것이기 때문에, 그들을 위해 예측 가능한 상태를 유지하세요.
Consistency. When you sign up with a social media platform, keep your posts and tone consistent. Customers will get used to your voice and schedule, so keep it predictable for them.
게시 시간. 하루 중 어떤 시간이 가장 선호되고 덧글이 쓰이는지 파악하십시오. 가장 최적의 관심을 끄는 최적의 시간에 게시해야 합니다.
Engagement times. Figure out which times of day get the most likes and comments. You want to post at an optimal time that gets the most attention.
통찰력 도구. 일부 플랫폼에는 당신의 프로필 및 게시물의 효과를 이해하는데 도움이 되는 도구가 있습니다. 그것을 컨텐츠 및 타이밍 최적화를 지원하는데 사용할 수 있습니다.
Insight tools. Some platforms have tools that help you understand how your profile and posts are performing. Use them to help optimize your content and timing.
프로필 페이지. " about me"에 기입된 설명이 모든 플랫폼에서 정확하고 일관적인지 확인하십시오. 가능하다면 당신의 매장에 대한 링크를 포함하세요.
Your profile page. Make sure your “about me” description is accurate and consistent across all platforms. Where possible, include a link to your store.
제품 리뷰를 쉽게 남길 수 있도록 하세요. / Make it easy to leave product reviews
연구 결과에 따르면 온라인 쇼핑객의 93%가 다른 고객들이 상품을 구매하기 전에 기존 구매자들이 어떤 말을 했는지 구매 평가를 확인한다고 합니다. 다른 쇼핑객들의 제품 리뷰는 당신의 웹사이트가 그들이 믿을 수 있는 번창하는 매장임을 확신시켜주는 증거입니다.
Studies have shown that 93% of online shoppers check what other customers had to say about a product before making their purchase. Product reviews from other shoppers is a proof to ensure customers that your website is a thriving store that they can trust.
제품 리뷰를 남기게 하는 방법에는 여러 가지가 있습니다. 일반적으로 모든 관련 제품의 상품란에 링크를 걸어서 간단하게 제품 리뷰를 남기게 할 수 있습니다. 당신의 제품을 사용하는 다른 고객의 사진을 표시하는 것은 늘 도움이 됩니다.
There are different ways how you can ask for product reviews. In general, you want to make this process simple, leaving links to product reviews on every relevant page. Displaying photos from other customers using your product is always helpful
온라인 마케팅을 공부하세요. / Study online marketing
마지막으로 중요한 건, 배우는 걸 멈추지 말아야 합니다. 온라인 마케팅의 세계는 끊임없이 변화하고 있으며 항상 한 발 앞서 가는 것이 좋습니다. 마케팅 전략에 대한 기사 및 책을 읽거나 온라인 리소스를 탐색하세요. Printful에서 제공하는 교육과정(Printful Lessons)으로 시작하는 것을 추천합니다. 업계 전문가가 제공하는 비디오 교육 과정으로 디지털 마케팅 전략, 디자인 제작 등을 모두 배우실 수 있습니다.
Last but not least—never stop learning! The world of online marketing is constantly changing and it’s a good idea to always be one step ahead. Read articles and books on marketing strategies or explore online resources. I recommend starting with Printful Lessons—video courses from industry experts who’ll teach you all about digital marketing strategies, creating designs, and so much more.
마지막으로, 당신이 해야 할 일을 하세요! / Final thoughts—take what you can
나는 이 기사를 읽는 것이 당신에게 당신의 꿈에 따른 의류 사업을 시작할 수 있도록 밀어주는 힘을 주었기를 바랍니다.
당신은 이제 매우 흥미롭고 창의적인 시기로 돌입할 참이니 둘러보고 최대한 많이 받아들이세요. 다른 사람들의 충고를 듣되, 가감해서 받아들이세요. 하지만 최종 결정은 당신의 몫입니다. 그 결과에 만족해야 합니다.
I hope that reading this article gave you that extra push to follow your dream and launch a clothing business.
You’re about to dive into a very interesting, creative period, so look around and take in as much as you can. Listen to advice from other people, but take it with a grain of salt. The final decision will be made by you, though—you have to be happy with the outcome.
This article was originally published in July 2016; it has since been updated.
Marta Muizniece : Marta is a Content Marketing Specialist at Printful with a background in Social Anthropology. She's passionate about marketing, UX research, and the Oxford comma.
[#상기 내용은 프린팅티셔츠 DTG 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]
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