By Jay Busselle on December 23, 2020
[#프린팅티셔츠 DTG 코닛프린팅 지원센터 박기성 의역#]
아래에 기재한 흔한 실수를 피하여, 수익성 있는 DTG 사업을 운영하는 법을 배우시길 기원합니다!
Avoid these common mistakes and learn to run a profitable Direct-to-Garment business.
적은 규모의 의류 장식 사업을 시작하는 당신의 꿈은 이루어 질 수도 또는 완전한 악몽이 될 수도 있습니다. 비교적 적은 초기 투자, 입증된 품질의 프린터, 적절한 교육, 많은 드라이브 및 견고한 마케팅 계획으로, 첫 달에는 자신만의 의류 장식 사업을 구축하고 긍정적인 현금 흐름을 창출할 수 있습니다. 이런 꿈을 이루기 위해 피해야 할 7가지 일반적인 실수가 있습니다.
Starting a small apparel decoration business can be dream come true! In can also be a total nightmare. With a relatively small initial investment, a proven quality printer, proper training, plenty of drive, and a solid marketing plan – you can build your own apparel decoration business and create a positive cash flow in your first month. To help you achieve that dream, here are 7 common mistakes to avoid:
[#프린팅티셔츠 DTG 나염 사업을 시작할 때.. : 네이버블로그 (naver.com) 에서 이어지는 내용입니다.
#3
모든 것에 프린팅 된다고 생각하시나요? 당신이 DTG로 성공적인 프린팅을 하는 것에는 한계가 있습니다. 각각 다른 직물과 재질은 각각에 맞는 잉크와 경화/건조 형태를 요구합니다. 어떤 종류의 DTG 프린터로 프린팅 할 수 있다면 모두 인쇄할 수 있습니다. 하지만 프린팅 하여 옷을 지속적으로 판매하는 것과 그 옷에 색상 빠짐 혹은 벗겨짐이 나타나는 것은 다른 문제가 될까요?
Thinking you can print on anything. There are limitations to what you can successfully print using a DTG printer. Different fabrics and substrates require different formulations of ink and heat to cure the image. What one DTG printer can print – they all can print. Being able to print something and selling a garment that will last, won’t fade or wash off are two different things.
DTG 잉크의 화학적 성질은 100% 면과 면이 많이 혼합된 직물을 위해 특별히 만들어졌습니다. 100% 폴리에스테르에는 어떨까요? 100% 폴리에스테르에도 프린팅은 가능하지만 표준 잉크로 작업한다면 추가 작업이 필요하며 이미지 품질 유지의 제한이 있어 비현실적입니다. 다시 말해, 기술적으로 가능하더라도 수익성이 낮습니다. DTG 프린터의 강점에 맞춰 작업하세요.
The DTG ink chemistry was created specifically for 100% cotton and high cotton blended textiles. What about 100% polyester? Printing on 100% polyester is possible but the amount of extra work required with the standard ink and the limitations in the longevity of the image make it unrealistic. In other words, even if it is technically possible – it’s NOT profitable. Play (or print) to the strengths of the DTG printer.
3종 혼방 재질의 티셔츠는 어떨까요? 어떤 3종 혼방 재질 티셔츠에는 정말 잘 찍히기도 하고, 또 어떤 티셔츠에는 과거 실적이 좋지 않아서 추천하지 않습니다. 또한 Epson F2100 DTG 프린터로 캔버스, 대나무 소재 또는 가죽과 같은 기타 유기 재료에 인쇄하면 유기 재료이기 때문에 고품질 이미지를 생성할 수도 있습니다. 하지만, 먼저 테스트해 보는 것이 좋습니다.
What about tri-blend tshirts? Yes, some tri-blend shirts work really well and others we don’t recommend because of poor past performance. It is also possible to print other organic materials like canvas, bamboo or leather with your Epson F2100 DTG printer and produce high quality images because they are organic substrates; however we suggest you test them first.
#4
모든 사람들에게 모든 것을 해주려고 노력하는 것. 성공적인 비즈니스를 구축하기 위해서는 누가 이 제품을 구매하는지 아는 것이 중요합니다. 사업 초기에 당신은 불안감을 느끼면서도 고객의 어떤 요청이든 승낙하고 싶을 것입니다. "예"라고 말하기 전에 "아마도"라고 말하는 법을 배우세요. 어떤 작업은 당신이나 당신의 사업을 위한 것이 아닐 수 있습니다. 당신의 지역에서 당신이 지배할 수 있는 한두 개의 틈새시장을 찾는 것은 필수적이다.
Trying to be all things to all people. Knowing who buys what you’re selling is a key to building a successful business. At the beginning of your business you will feel anxious and want to say yes to any job. Learn to say, “Maybe,” before you say, “Yes!” Some jobs were not meant for you or your business. It’s essential to find one or two niche markets in your local area where you can dominate.
목표 고객에 대해 생각할 때, 가능한 구체적으로 정하세요. 당신에게 잘 어울릴 수 있는 특정 대상 시장의 예로는 다른 지역 중소기업 소유자, 스포츠 팀, 고등학교, 레스토랑, 음악 이벤트에서 라이브 인쇄, 맞춤형 생일 선물, 보험 대리점, 간호사 등이 있습니다. 틈새 시장을 보다 구체적으로 파악할수록 효과적인 마케팅 계획을 수립하고 제품을 판매하는 것이 쉬워집니다.
When thinking about your target audience, be as specific as possible. Examples of specific target markets that might be a good match for you include other local small business owners, sports teams, high schools, restaurants, printing live at music events, custom birthday presents, insurance agents, nurses… etc. The more specific you get with your niche, the easier it will become to develop an effective marketing plan and sell your products.
몇 몇의 고객들이, “내 고양이 그림이 그려진 티셔츠 한 장을 만들 수 있을까요?” 라고 묻는다면 그 답변은 “예”가 맞습니다. 혹은 다른 고객이나 잠정 고객이 3일 안에 5000벌의 티셔츠에 대한 견적서를 요청할 수도 있습니다. 그러나 엡손 F2100 DTG 평판프린터의 경우는 한 시간에 20 - 40장 정도의 프린팅이 가능하기에 5000장을 3일에 처리하겠다고 하는 것은 좋은 답변이 아닙니다. 대량의 작업은 진행 시킬 수 없습니다. 당신의 목표는 서비스와 수익성의 달콤한 지점을 찾는 것입니다.
Some buyers will request one of something and ask, “Can I just get one t-shirt with a picture of my cat on it?” YES, is the correct answer! Other clients or prospects may ask for a quote on 5,000 t-shirts and need them in 3 days. While the Epson F2100 DTG printer is perfect for printing 20-40 custom apparel items in an hour it won’t be a great solution to print 5,000 shirts in 3 days. That would be a job that’s too large for you to manage. The goal is to find the sweet spot of service and profitability.
#5
고객의 마케팅 기회를 해결하는데 집중하지 마세요. 당신의 고객은 다른 경쟁 업체에서 마케팅 및 광고에 도움을 받을 수 있다고 하겠지만, 대대적인 광고 대행업체나 전문 마케팅 회사를 운영할 여유가 없을 수도 있습니다. 당신의 작업이 고객을 위한 리소스가 되고 고객의 마케팅 과제를 해결하는데 도움이 된다면 협상을 통하여 가장 큰 가치를 창출할 수 있습니다. 당신의 제품 및 서비스가 고객의 당면 과제를 어떻게 제거하는지 명확하게 알려 줄 수 있습니다.
Forgetting to focus on solving your customers marketing challenges. Your customers will often be other local small business owners who have marketing and advertising challenges but can’t afford a big time advertising agency or professional marketing company. You will bring the most value to the table when you become a resource for your customers and help solve their marketing challenges. The clarity of knowing how your product and service eliminate your customer’s challenges can’t be overstated.
어떤 축구팀이 특정 날짜 이전에 팀 이름과 로고가 적힌 훈련복을 필요로 할 때 처럼 가끔은 이런 사항이 명백해집니다. 때로는 다른 비즈니스 분야에서 해결해야 할 과제가 무엇인지 파악하기 위해 더 많은 노력을 기울여야 할 때도 있습니다. 목적이나 목표 그리고 대상 청중으로부터 거꾸로 생각해 보세요. 누가 실재로 브랜드 상품을 받게 됩니까? 예를 들어 내부 직원, 학생, 잠재 고객, 무역 박람회 참가자 등으로요.
Sometimes it’s obvious – the soccer team needs practice apparel before a specific date with the team name and logo. Other times you have to work harder to uncover what the challenge is for another local business. Work backwards from the purpose or objective and the target audience. Who will actually be receiving the branded merchandise? For example: internal employees, students, prospects, customers, trade show attendees… etc.
만약 당신이 고객들의 대상이 누구인지 알게 있다면, 당신은 그 이야기의 전개를 도울 수 있는 적절한 이미지와 메시지를 정의할 수 있습니다. 그러면 그것의 그래픽 메시지, 주제, 로고를 티셔츠, 가방, 수건, 후드 또는 다른 수많은 물품들에 인쇄할 수 있을 것입니다. 고객의 문제점을 찾아 제거하여 도와서 그들의 마케팅 문제점을 해결한다면, 그 고객들은 또 오고 또 다시 올 것입니다.
Once you know the objective and who the audience is, you can define a message and create a custom graphic to help tell the story. That graphical message, theme and logo is what you will print on a t-shirt, bag, towel, hoodie… or dozens of other items. Help eliminate the friction and solve their marketing problems and they will come back again and again!
For more information about pricing, how to get started email info@equipmentzone.com or call the sales team at 800-408-0040 / 7 Mistakes to Avoid When Starting A DTG Business (equipmentzone.com)
[#상기 내용은 프린팅티셔츠 DTG 코닛프린팅 지원센터 박기성 이사가 실정에 맞추어 의역한 것입니다#]
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